2018年10月27日土曜日

放射線と抗がん剤


放射線と抗がん剤同時の治療は、抗がん剤の治療後、少し休んで3月頭から5週間にわたり月曜から金曜まで毎日通いました。
最初の2週くらいは特に何も感じませんでしたが、3週目くらいからは倦怠感が強くなってしんどくなってきました。放射線の治療の方が抗がん剤だけの治療より辛かったと思います。3週目が終わった後どうしてもつらくて先生に1日休んでもいいか聞いたことを覚えています。病院までは30分くらいかかったので、毎日連れて行ってくれたブライアンにも感謝しています。
抗がん剤治療の時もそうでしたが、とにかく1つ目標にしたことは体重を落とさないということでした。またできるだけ歩くこととストレッチをするようにしました。

After a slight reprieve from the chemo therapy, I started radiation treatment with more chemo therapy on my rectal area in March.  I did that for 5 weeks and went every weekday.
I didn’t feel any adverse effects for the first 2 weeks.   Thereafter I started to become very tired.  I think this was much harder than receiving Chemo therapy alone.  After 3 weeks I asked my doctor if I can skip one day and I was able to.  I am grateful to my husband, Brian who took me to treatment every day.  I was careful to closely monitor my weight in hopes of not losing it.   I also tried to walk and stretch daily.


0 件のコメント:

コメントを投稿