2018年7月15日日曜日

バルーンダイレーション


この章では排便のことをお話しますので、あまり読みたくない方は読まないでください。
接続部の収縮で排便困難となったため、直腸の手術をしてから2ヶ月後に、風船のようなものを肛門から入れて接続部を広げるバルーンダイレーションという手術を、手術をした先生とは違う保険のきかない先生にしてもらいました。手術で接続部は広がったようなのですが、排便はなかなかなく、注腸の検査をしました。それでも排便がなく、病院で大腸のカメラをする前の液体を飲まされました。(ゲータレードにミラマックスという下剤を溶かして飲む)翌朝の触診で先生が触診で先の方にたまっていた便を少し出してくれてからは、トイレに何度通ったことか、、、個室でトイレもついていたので助かりました。食事も少し取れたので退院となりました。先生にはとにかく接続部がまた縮まるとまずいので、下剤は毎日飲み、毎日排便するようにという指示がありました。最初の退院のときと同様便をやわらかくする錠剤が出ましたが、それはなぜか効かなかったので、ミルクマグネシウムという液体の下剤を飲むことにしました。通常ミラマックスを飲むことが多いようなのですが、私の場合ミラマックスを飲んだ時に排尿に異常を感じたような気がしたので、マグネシウムからできているこのミルクマグネシウムという下剤にすることにしました。ただミルクマグネシウムは調節の加減が難しく飲みすぎるとすぐ下痢になってしまい、少なすぎるとでないという感じでした。しばらくして日本から姉が酸化マグネシウムという錠剤を送ってくれました。これは自分でもコントロールしやすく、下痢になることもなく、またくせになることもなく、大変助かりました。やはり日本人には日本の下剤が1番だと実感しました。

The following has to do with my bowel movements.  Don’t read it if you don’t want to.  Defecation was difficult for me due to the contraction of the surgical connection.  I ended up have a procedure called, balloon dilation.  It opened the surgical connection by inserting a balloon into the anus and expanding it.  I had my new doctor preform this procedure.  This took place 2 months after my initial surgery.  The connection had expanded, but I still could not defecate so shortly after the doctor did a barium enema.  I was given a liquid at the hospital before the colon camera was inserted into my rectum.  The next morning the Doctor pulled out the hard stool by doing a palpation.  It made me feel like a baby.  I can’t say how many thime I went to the Toilet afterward.  I was very glad that there was a rest room in my private hospital room.  I eventually could eat and I was sent home.  My doctor told me that I should take laxatives daily as to not allow my connection to shrink again.  I was prescribed two different kinds of medicine.  One was a laxative, which didn’t work so well.  The other one made me feel uncomfortable when I urinated.  I decided to take milk of magnesium in lieu of the doctor prescribed medication.  The amount of the milk of magnesium I should take was difficult know at first.  My defecation was difficult to control and many times I had diarrhea. 
My sister sent me a tablet called magnesium oxide after a while.  It was easy to control even by myself, never becoming diarrhea, nor doing becoming a habit, it was very helpful. I realized that Japanese laxatives are No. 1 for Japanese people.

0 件のコメント:

コメントを投稿