2018年7月17日火曜日

摂食障害とフィジカルセラピー 


接続部が縮んで排便が1週間以上なかったことを経験してから、食べることが少し怖くなってしまいました。手術前43キロの体重があっという間に36キロになりなりました。でも運動が必要と思いこんでいた私は毎日朝晩散歩をしたりしていました。
このころ術後の腰痛がひどかったので保険もきくということで、フィジカルセラピーに通い始めました。ここのフィジカルセラピーははじめて保険を持ってて良かったと思った場所です。ここのドクターはまず私のフィジカル状態をチェックしました。私のフィジカル状態は大変悪く、とりあえずは運動をせずに体の状態が戻るのを待つことになりました。ドクターはできるだけ体力を使わないように、買い物に行っても体が不自由な人が乗る自動の車いすに乗って買い物をするように言われました。しばらくして友達が紹介してくれた栄養士の人に勧められたスムージーも飲み始め、少しずつ体力が戻って、体重も40キロまで戻りました。
恥ずかしいことに、こうなるまで私は自分の体と会話していなかったのです。私は私の思いのまま動いていたのです。



After I had received the balloon dilation I was afraid to eat.  My weight before surgery was 43kg.  I was now down to 36kg.  I felt the need to exercise daily so I did so.  While I exercised I had severe lower back pain.  I started going to physical therapy, which was covered by my insurance.  I went to the only place where physical therapy was covered by my California insurance.  First the physical therapy doctor checked my physical condition.  It was not so good and she told me not to exercise and to rest my body.  She even told me to use the electric wheelchairs the store provided while I went shopping.  I was resting for quite awhile.  I started to drink a smoothie that the dietitian recommended.  I eventually brought my weight back up to 40kg.  Up to that point, I did not listen to my body.  I was doing what my mind thought I should do.

0 件のコメント:

コメントを投稿